3 Mayıs 2008 Cumartesi

kem küm

bir kaç yaşlının toplaştığı her ortamda konunun siyasete dönmesi, sonra doğuya yönelmesi sonra yaşlılar ve ben olarak kavga etmemiz fakat azınlıkta kalmış ve çocuk oluşumdan ötürü kimsenin benim dediğime inanmaması filan bunlar mühim değil. ama bugünkü kadın az evel benim için, işte sen de bu konuşmalarla öğreneceksin dedi. bunu demeden az evel; zenciyi beyaz yapamazsın, bazı şeyler genetiktir, benim annemde eğitimsizdi ama urfada pis elleriyle bardağı ağzından tutup uzatan adam gibi değildi hiç de bi kere dedi. bunlara ek olarak bazı insanların genetiksel olarak aptal olduğunu versen de alamayacaklarını, doğudakilerin alma kapasitesi olmadığını söyledi. kürtleri sevmediğini söyledi. seneler evel de hiç unutmam, simin sen TM seçmişssin senin gibi zeki bir kızın TM ile işi ne, mühendis filan olmalısın demişti. saolsun ben de mühendis oluyorum. o zaman da tiksindiğim bu mantalitenin yoğun etkileriyle yıkılmış bir duvar olarak görmesem de kendimi artık, zamanında yaptığım tercihlerde -vallayi yönelimim yoktu hiç- bu yıkımın büyük etkisi vardı, ÇÜNKÜ BEN ZEKİYDİM ve MÜHENDİS OLMAM GEREKİYORDU. neyse. yine de bugün, bu kadına, seneler sonra ilk kez biraz sempati duyabildim. nedenini ben de hiç anlayamadım. sanırım ÇOK DOĞALDI ondan. aslında iyi insanlar lan, bu dedikleriyle yaptıkları asla uyuşmayan herkeslerden kendisi ve kocası. adam da fabrikasında çalışan insanlara, makinelerin gürültüsünü engellesin diye kulaklık, tozdan rahatsız olmasınlar diye maske almış zamanında, yalvarmış yakarmış taktıramamış. inandım ona; ama bunun birçok şeyi açıklamak için hiçbir şey ifade etmediğine onu inandıramadım, ve bu duruma pek de üzülmedim.


Hiç yorum yok: